Mig, 12 år
03. juni 2024
Men alt behøver da ikke være med hende, vel?
Hej girl talk🫵🏻❤️
Her for tiden er mig og min bedste veninde blevet meget gode venner med en anden pige.
Pigen som jeg har kendt siden vuggestuen E vi har været BFF lige fra den første dag.
Vi for tit af vide at vi er som søskende🥺❤️
Vi begynde at blive mega gode venner med o men nu begynder jeg at føle mig lidt nr 3…
Føler bare at de begynder at blive mere mere og mere tætte uden mig.. bi elsker selfølgelig alle hindannen men nogle gange er det lidt nederen at vi har en aftale og så spørge E bare om O ville være med.
F.eks. Om to uger skulle E og jeg nu også O have en sleepover
Synes bare det lidt nederen at det er sån
Selfølgelig prøver vi at være Ekstra sød mod O da hun stopper efter sommer😭😭
Men stadig alt behøver da ikke være med hende??!!!!?!??
Vel?
Ville nemlig syyyygt gerne være sammen ved hende lg nogle gange er vi da også sammen alene.
Men ikke E og jeg mere
Ved ikke havd i skal hjælpe med men ja
Khhh mig🫶🏻🫶🏻🫶🏻

GirlTalks svar
Kære "Mig",
Dejligt at du har to så gode veninder. Især specielt at have en veninde man er vokset op sammen med og været igennem tykt og tyndt med <3 Jeg kan sagtens forstå dine tanker om at føle sig som 3. hjul. Det er virkelig ikke en rar følelse og jeg tror det er noget mange har oplevet.
Det lyder som om at dig og E har et rigtig stærkt bånd og begge sætter pris på at have hinanden i livet. Venskaber går op og ned og der er gode og dårlige perioder, og det er helt okay og normalt. Man gennemgår mange perioder i livet sammen, især når man som jer har kendt hinanden i mange år. Nogle vokser fra hinanden, andre tager en pause hvor man bare ses mindre i en periode, måske slutter venskabet bare og nogle gange kommer andre ind i billedet. Det hele er naturligt og en del af livet og venskaber.
Min erfaring er, at de tanker om at være tredje hjul, højst sandsynligt mest foregår inde i ens eget hoved. Måske E har samme følelse som dig. Du skriver jo også at dig og O nogle gange er alene sammen. O er lige nu den nye og spændende og derfor er det naturligt at blive draget af hende. Men det behøver ikke at ændre på dit og Es stærke bånd <3
Jeg ville forsøge at slappe af i det, og nyde at have en tredje rigtig god veninde, som du lærer at kende og hygger dig med. Der kommer ikke noget godt ud at overtænke om de mon bliver tættere end dig og E. Du skriver at O stopper efter sommer, så måske giver det også sig selv når hun ikke længere er en del af jeres hverdag.
Det kan også være en idé at sætte ord på dine tanker overfor E. Måske næste gang I har en aftale alene, kan du prøve at tale med hende om det. Selvfølgelig sørg for at det ikke bliver som et angreb på hende så I bliver uvenner, men bare forklare at du bliver lidt ked af det når hun altid inviterer O uden at spørge dig først. Måske vil det give dig lidt bekræftelse i at du ikke skal gå at have den følelse.
Jeg håber at du kan bruge mit svar og husk endelig at du altid er velkommen til at skrive ind til os her hvis du har brug for at tale videre om det eller andre ting <3
Kærlig hilsen Louise