Pige, 14 år
21. maj 2024
Hvad skal jeg gøre for, at han lægger mærke til mig?
Hej girltalk,
Jeg tror jeg er forelsket i en dreng fra min klasse jeg syntes at han er sød.
Da jeg var med min klasse til sådan en ‘hygge dag’ så var mig og mine veninder sammen med ham jeg godt kan lide og nogle af hans venner.
Da vi skulle forbi sådan en bakke så var jeg lidt langsommere end de andre og han var den eneste der ventede. Det syntes jeg var rigtig sødt.
Vi har ikke snakket sammen for jeg er virkelig genert men nu vil jeg gerne snakke mere med ham. Hvad skal jeg gøre for at han ligger mærke til mig? Kan man det uden at jeg skal starte med at snakke? Jeg tror ikke at han nogensinde har tænkt på mig ever men jeg vil så godt være i det mindste hans ven.
Kh. Pige

GirlTalks svar
Kære dig <3
Tusind tak fordi du skriver ind til vores brevkasse. Først og fremmest vil jeg lige sige, at det virkelig er sejt at du skriver ind og har lyst til at dele dine tanker og oplevelser med os - Tak for det <3
Det lyder både dejligt og spændende, at du tror, at du er forelsket i en dreng. Jeg fornemmer, at du havde en rigtig skøn "hygge dag" med din klasse. Du skriver, at han ventede på dig - det var rigtig sødt af ham.
Du ønsker at vide, hvad du kan gøre for, at han ligger mærke til dig. Jeg får lyst til at skrive, at det er helt okay, at du er genert. Det, at du netop deler denne information med mig, fortæller mig, at du kender dig selv, og du er bevidst om dig selv. Det er rigtig sejt. Hold fast i hvem du er og forsøg ikke at sammenligne dig med andres måder at være på. Jeg er helt sikker på, at du vil opnå en mere naturlig relation til ham, hvis du husker dig selv.
Du skriver, at du ikke har mod på at snakke med ham - det er helt okay. Måske det mærkes mindre skræmmende at skrive til ham. Du kunne eventuelt indlede en samtale med almindelige spørgsmål. Du kunne spørge ham, hvilken musik han lytter til? Hvilke film han ser? Du kunne også forsøge at opsøge ham ved at kigge mere på ham eller smile til ham - så bliver han måske bevidst om, at du følger med i, hvad han laver.
En tredje ide er, at du kunne begynde at skrive dagbog. I den kan du skrive ned, hvordan jeres relation udvikler sig, og du kunne måske give dig selv nogle delmål eller små udfordringer, som du på en kærlig måde kunne give dig selv. Et delmål kunne for eksempel være at smile mere til ham.
Jeg håber, at du kunne bruge mit svar. Hvis du har brug for at skrive mere om netop det, så er du meget velkommen til at skrive til vores rådgivning <3
De bedste hilsner
Anne