Anne 12 år, 12 år
19. marts 2024
Hvad gør jeg, når jeg er forelsket i en dreng i min klasse?
Jeg er en pige på 12 der er forelsket i en dreng fra min klasse han er rigtig sød og sjov. Han taler med mig og driller mig altså for sjov. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre pls giv mig nogle gode råd.

GirlTalks svar
Kære Anne,
Tak fordi du har skrevet til Pigetanker! Jeg vil gøre mit bedste til at give dig nogle råd <3
Først og fremmest, så er det jo bare virkelig dejligt og forvirrende at være forelsket - især for første gang. Det lyder meget dejligt, at han viser dig så meget interesse ved at tale med dig og lave sjov med dig. Men det kan også være rigtigt svært at vide, hvad man skal gøre. Jeg går ud fra, at du gerne vil finde ud af, om han kan lide dig. Men jeg tror også, at du skal prøve at vise ham, at du kan lide ham.
Så mit råd til dig er, at prøve at lave noget med ham uden for skolen. Måske sammen med nogle venner, det kan være lidt nemmere i starten. Du kan alliere dig med en veninde, og få hende til at hjælpe med at spørge - enten ham eller hans venner. Så kunne I hænge ud i et shoppingscenter, tage i biffen eller måske mødes på fodboldbanen og lave noget sjovt.
Det kan også være, at I går i en ungdomsklub eller noget lignende, hvor I kan hænge ud og lave noget sjovt efter skole. Så kan du prøve at komme der de samme aftener som ham, så I har mulighed for at tale sammen eller lave noget sammen. Kunne det være en mulighed?
Generelt er det mit bedste råd, at I skal prøve at lave noget sammen, så du kan få en fornemmelse af, om han kan lide dig. Og hvis I laver noget sammen, så får du også vist ham, at du kan lide ham.
Jeg håber, at mine idéer kan hjælpe dig lidt med, hvad du skal gøre. Ellers kan du også altid skrive til vores chat- eller sms-rådgivning, hvis du har brug for flere råd <3
Kærlig hilsen Pernille