Camilla, 15 år
14. april 2024
Hvorfor stoppede han med at skrive?
Hvad gør jeg?
Hej Girl talk jeg har snakket med en dreng i et stykke tid nu, jeg mødte ham egenligt bare på OmeTV hvor vi så blev tætte.
Vi skrev sammen hverdag, og hvis vi fx ikke svarede i 20 min ville vi sige undskyld.
Hans klasse fandt ud af at vi skrev, og de hængte skilte over alt i klassen og har fået fortalt af hans venner at han altid smiler når han høre mit navn så smiler han var meget sikker på han ku lide mig.
Men nu til sagen, jeg begyndte at skrive med hans søster fordi han sagde at jeg skulle sige ja til anmodningen på snap, mig og hende aftaler at vi skal være sammen hjemme hos dem hvor han siger at han er bange for noget går galt og, at han var virkelig nervøs over det.
Han stoppede lidt kontakten og sendte kun et par snap om dagen så mødte vi hananden og noget tid efter stoppede han med at sende mere end 2 om dagen, og han snakkede ikke med mig som vi gjorde engang og det gør selvfølgelig ondt. Ved ikke om jeg skal tale med ham om det for det jo akavet at sige "hey hvorfor stopper du med at skrive?"
Men det køre bare rundt i hovedet på mig og det gør ondt ved ikke hvad jeg skal gøre og ville ikke virke som en der bare elsker ham hvis du\\i forstår.

GirlTalks svar
Hej Camilla
Tak for dit brev ind til os! Jeg kan så godt sætte mig ind i dine tanker, og følelser omkring den her dreng.
Det lyder virkelig som en sød dreng, du har mødt, og at I virkelig har hygget jer med hinanden. Og jeg kan derfor godt forstå, at du er blevet ked af det, og at det gør ondt at tænke på ham.
Jeg kan godt forstå, at du synes det er akavet at skrive til ham, det er jo altid svært at konfrontere sine egne følelser, og muligvis blive ked af det. Men eftersom du stadig tænker så meget på ham, så tror jeg måske det ville hjælpe dig at få snakket med ham.
Du kan måske skrive til ham, om I kan mødes og snakke, eller om I kan have en samtale på OmeTV eller Snapchat, og så kan du måske starte med at sige til ham at du savner ham og gerne vil blive ved med at se ham, eller spørge ham hvorfor han ikke skriver til dig mere?
Jeg kan virkelig godt forstå, at det her kører rundt i hovedet på dig, og at det gør ondt. Jeg selv kan genkende de her tanker og jeg ved at det kan en masse andre piger også! Det kommer måske også til at gøre ondt at snakke med ham, men jeg tror at det ville hjælpe dig at få en eller anden form for afklaring. Jeg ved fra erfaring, at det hjælper at få en eller anden afklaring, fordi man så ikke længere skal gå rundt og forestille sig, hvad den anden person tænker og føler. Samtidig har man også selv mulighed for at få sagt højt, hvordan man selv har det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar til noget, men hvis du har behov for at snakke yderligere om det, har flere spørgsmål, eller blot får behov for at snakke om andet, er du altid velkommen til at skrive ind til GirlTalks chatrådgiving.
Alt godt til dig, og mange kram,
Mia