liwa, 15 år
09. april 2024
Må jeg crushe på skuespillere?
hej girltalk mit navn er liwa jeg skriver fordi jeg gerne vil ud med noget jeg crusher på mega mange forskellige skuespillere jeg sidder tit på computeren og kigger på billeder af dem jeg har lige fået et nyt et elijah wood (deep impact/ringenes herre). problemet er at han er mange år ældre end mig jeg vil ikke sidde og kigge på billeder af ham vær dag da jeg ved jeg ikke får ham
hvad skal jeg gøre?
knus fra liwa

GirlTalks svar
Hej Liwa
Tak for dit brev <3 Det er super fint, at du skriver til os, når der er noget, som du gerne vil ud med.
For det første vil jeg sige, at det er så okay at crushe på kendte og skuespillere. Det er der rigtig mange, der gør og det er helt okay. Så du må endelig ikke føle dig alene med de tanker, for det er du slet ikke. Det er helt normalt, at man crusher på skuespillere, som man fx ser i film og andre steder, da man kan føle, at man kender dem og ved, hvordan de er. Du skriver, at du ofte kigger på billeder på computeren af de skuespillere, som du crusher på, og det er også meget almindeligt. Det kan også gøre, at man finder ud af mere om dem, og derfor kan lide dem endnu mere. Det er der ikke noget galt i.
Du skriver også, at du har fået et nyt crush, Elijah Wood, og det er et problem, at han er mange år ældre end dig og du ved, du aldrig får ham. Men det er igen helt normalt, at man kan crushe på skuespillere, der er ældre end en selv, og du behøver slet ikke føle dig forkert for at gøre det. Et crush er ret uskyldigt, og det skader absolut ingen, at du har et crush på ham. Det må man gerne og jeg tror, det bliver nemmere, hvis du lader dig selv være i det og siger til dig selv, at det er okay. Og husker dig selv på, at det er meget normalt, og mange har det ligesom dig. Så kan det være, at det bliver nemmere.
Du gør i hvert fald ikke noget forkert ved at have crushes på skuespillere, og det kan være godt at huske sig selv på nogle gange.
Jeg håber, at det kan hjælpe dig lidt og gøre det nemmere at være i <3 Hvis du har brug for at vende flere tanker omkring dit crush eller noget helt andet, så må du altid gerne skrive ind til vores ungerådgivning, som har åbent hver aften.
Kærlig hilsen Anna