Marie, 12 år
13. marts 2024
Hvad hvis han afviser mig?
Kære girltalk :|
Jeg er en pige på 12 år der har brug for at
Vide hvornår man for en kæreste og jeg er
Bare bange for at han siger nej og at alle
Kommer til at grine af mig:(💔🥺
Hilsen Marie❤️

GirlTalks svar
Kære du! Tusind tak for dit brev<3 Hvor er det sejt at du skriver herind og deler dine tanker. Det er vi rigtig glade for, og jeg vil prøve at besvare dit brev så godt jeg kan.
Du spørger først om hvornår man får en kæreste, og det kan være meget forskelligt. Det afhænger blandt andet af, hvornår man føler sig klar til at have en kæreste og om man møder en man har lyst til at være sammen med og omvendt.
Det lyder til at der er en dreng som du godt kunne tænke dig at være kæreste med? Og måske er det første gang du har det sådan? Det er en følelse som jeg tænker at de fleste kender til. Især når man er forelsket og kan lide en for første gang, kan det være både spændende, nervepirrende, forvirrende men også rigtig dejligt:) - så husk også at nyde det!
Der er mange piger der skriver herind som dig, fordi de er vilde med nogen og er nervøse for om det er gengældt. Jeg kan derfor rigtig godt forstå at du er bange for at han siger nej, hvis du spørger om i skal være kærester. Nu kender jeg jo ikke til jeres relation. Måske går i i klasse sammen eller er venner allerede? Hvis det er en mulighed, kunne det måske være en ide at prøve at snakke mere med ham, eller eventuelt vise ham at du er interesseret i at bruge mere tid sammen? På den måde kan i lære hinanden bedre at kende og du kan måske bedre fornemme om han også er interesseret i at være kærester med dig? Det kan være at det så føles mere trygt at komme ind på samtalen og få spurgt om han vil være kærester?
Du skriver også, at du er nervøs for om alle kommer til at grine af dig hvis han siger nej. For det første vil jeg sige, at der ikke er noget flovt i at kunne lide en eller at blive afvist (hvis det skulle ende sådan), selvom det måske kan føles sådan. Det er helt normalt og også noget jeg tænker de andre ville kunne forstå eller måske endda selv har prøvet. Jeg tænker og håber derfor ikke, at andre vil grine af dig. Det er i hvert fald slet ikke okay hvis de gør! Jeg kan godt forstå at du tænker over det, og at du ikke synes det er rart hvis der er andre der hører jeres samtale. Måske du kan sørge for at du og han er alene når i snakker omkring det? Så skal du ikke være nervøs for, hvad de andre tænker eller om de hører jeres snak.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget og måske har fået nogle ideer og mere mod på hvordan du kommer videre herfra! Jeg ønsker dig alt held og lykke med det hele og håber at det kommer til at gå rigtig godt<3
Du er altid velkommen til at skrive herind igen på sms eller chat, hvis du får brug for at skrive mere om det hele<3
Kærlig hilsen Marie