X, 13 år
25. marts 2024
Kan jeg være forelsket i to på én gang?
Hej girl talk jeg har et problem. Jeg tror jeg har et crush på 2 drenge på en gang. Kan man overhoved være det og hvem af dem kan jeg bedst lide?? Her er historien: så det startede med at jeg begyndte at kunne lide den ene dreng og det har jeg kunne i et stykke tid nu. Så jeg begyndte at være meget sammen med ham og en af hans venner (som også er min ven) vi har det rigtig sjovt sammen og laver tit sjov med hinanden. Og nu tror jeg at jeg kan lide dem begge to. Pls hjælp mig med hvad jeg skal gøre. Kh X

GirlTalks svar
Kære X,
Tusind tak for at skrive ind og dele din tanker – som jeg er sikker på, at mange vil kunne genkende. Jeg vil prøve at besvare dine spørgsmål så som muligt<3
Du spørger om det er muligt at være forelsket i to på én gang, og det kan jeg love dig for, at man kan. Og det er helt normalt! Følelser og forelsker kan være så dejlige og rare, men også meget forvirrende. Det kan jeg i hvert fald selv nikke genkendende til. Man kan som oftest ikke styre sine følelser eller, hvem man ender med at falde for. Så at du tænker, at du måske har et crush på dem begge, så kan det sagtens være sagen.
Svære bliver det med, hvem du bedst kan lide – det kan jeg selvfølgelig ikke svare på, da du bedst kan vide det. Du må lytte godt efter dine følelser og tanker om det hele. Hvad fik dig til at kunne lide ham den ene i første omgang? Og har det ændret sig efter, at du mødte hans ven? Eller hvorfor har det ændret sig? Det kan måske være nogle af de tanker, du kan gøre dig, som måske kan hjælpe dig med at blive klogere på din følelser.
Men der er heller ikke nogen, som siger, at du skal vælge, hvem du bedste kan lide lige nu. Hvis du har det godt med dem begge to, og kan lide at bruge tid med dem, så skal du da bare fortsætte med det. Det kan være med tiden, at det er nemmere og blive klog på, hvem du egentligt synes bedst om.
Jeg håber, at du fik bare lidt svar på dine spørgsmål, og de måske på sigt kan gøre dig lidt klogere på, hvad du tænker om det hele. Og ellers er du mere end velkommen til at skrive ind til vores chat- eller smsrådgivning, hvor vi sidder klar til at skrive. <3
Kæmpe kram, Carina