Anonym,
14. december 2020
Jeg er i tvivl om min seksualitet, men i klassen ser folk ned på at være andet end heteroseksuel
Hej.
Her for tiden er jeg i stor tvivl om min seksualitet. Jeg ved at jeg er støttet af mine forældre ligemeget hvad men i klassen ser folk ned på at være andet end heteroseksuel. Hvordan finder jeg ud af hvad jeg er?

GirlTalks svar
Kære du
Mange tak for at dele dine tanker.
Du skriver, at du oplever at være i stor tvivl om din seksualitet. Dertil vil jeg bare fortælle dig at det er helt okay at være i tvivl om sin seksualitet – og du er bestemt ikke alene.
Seksualitet kan være svært at finde rundt i – så jeg kan godt forstå hvis du oplever at være frustreret/forvirret.
Jeg ville ønske at jeg kunne give dig et konkret svar på dit spørgsmål, men jeg tror ”desværre” ikke at der findes én måde at finde frem til sin seksualitet. Jeg tror at det er en proces, der er individuel og derfor ikke den samme for alle. Derfor tænker jeg at det bedste råd jeg kan give dig, er at give dig selv tid og at omgive dig med mennesker du stoler på og som støtter dig.
Du fortæller at du har nogle forældre der støtter dig gennem alt. Wow, hvor fantastisk at høre! Ville du måske have mod på at dele dine tanker om seksualitet med dem? Jeg tænker at det måske ville være dejligt at dele disse tanker og overvejelser med nogen som du stoler på.
Måske med tiden vil du finde mod til at snakke med nogle fra klassen om dine tanker? Du skriver at dem fra din klasse ser ned på det at være andet end heteroseksuel, men måske at de også synes at snakken om seksualitet kan være svær? Måske vil deres holdninger ændre sig med tiden? Måske har de svært ved at forstå det, men kan du være overbærende med dem?
Husk at du er stadig 100% dig, lige meget om du er heteroseksuel eller andet. Derfor tænker jeg, at hvis du bare fokuserer på at være dig, så vil folk elske dig som dig - lige meget om du er heteroseksuel eller andet.
Jeg håber at du kunne bruge dette svar til noget, ellers er du altid velkommen til at skrive ind til chatten, hvor vi med glæde vil lytte til flere tanker. Hvis du ønsker mere specialiseret sparring, så er du også velkommen til at kontakte Sex og Samfund:  https://www.sexogsamfund.dk/raedgivning-unge.
Kærlig hilsen Nina