Anna, 13 år
08. december 2020
Jeg har rigtig meget udflåd
Jeg er en pige på 13 år. Jeg har rigtig meget udflåd. Selvom jeg bruger bind og trusseindlæg hele tiden har jeg bare rigtig meget udflåd. Det er så slemt at jeg dagligt må skifte mine bukser. Er det normalt?

GirlTalks svar
Kære Anna.
Det er rigtig svært at svare på, hvad der er normalt, når det kommer til udflåd, da både mængde, lugtgener osv. er meget individuelle. Men du er ikke alene om, at synes det er generende, faktisk synes 1/5 at de er nødt til at gøre brug af bind eller trusseindlæg på daglig basis.
Hos Sexlinien kan du læse lidt om udflåd (Link: https://www.sexlinien.dk/emneside-piger-kvinders-kroppe/udflaad), og måske blive klogere på nogle af de tanker, du går rundt med. Hvis du er meget bekymret for, hvorvidt det er normalt, vil jeg selvfølgelig også råde dig til at tale med dine forældre og evt. din læge om problemet.
Held og lykke.
Juleknus fra Nikoline