c, 13 år
29. december 2020
Når jeg går hen til dem for at være med, er det som om, jeg er usynlig
Jeg syndes det er svært i skolen jeg har ikke rigtig nogen at snakke med folk har ligsom en venegruppe og når jeg går hen til dem for at være med er det som om jeg er usynlig og når jeg siger noget stopper de med at snakke og kigger på mig men de svarer ikke

GirlTalks svar
Kære C
Tak for dit brev.
Det er aldrig rart at føle sig overset af andre. Det lyder i dit brev som om, at du faktisk forsøger at tage kontakt til nogen for at gøre det hele lidt nemmere - og det er også den bedste måde at finde nogle gode venner. Men hvis ikke de rigtig viser nogen interesse tilbage, så kan det være rigtig svært.
Jeg vil foreslå dig, at du måske snakker med en lærer (som du er tryg ved) om, at du føler dig meget alene. Måske kan han/hun hjælpe dig til at føle dig som en større del af klassen? Og hvis du har mod på det (selvom det er svært!), kunne du måske spørge de andre, hvorfor de ikke vil svare, når du spørger om noget. Måske tænker de ikke over det, måske får du et svar, der kan hjælpe dig videre.
Jeg hepper på dig. Hilsner fra Nikoline, GirlTalk