Anonym,
31. marts 2020
Jeg er meget ked af min krop og mit udseende i det hele taget
Hej GirlTalk
Jeg er meget ked af min krop og mit udseende i det hele taget. Jeg prøver at gå i det smarte tøj som de andre men jeg føler bare jeg ser dum og barnlig ud i det. Det er som om det slet ikke passer til mig og det bare for mig til at se endnu mere kikset ud. Jeg synes mine lår er mega tykke og klamme og jeg hader når de flader ud på stolen så de ser endnu større ud. Jeg gemmer ALTID mine ben under bordet så andre ikke kan se hvor store mine lår er. Det har faktisk været meget befriende ikke at skulle i skole de sidste par uger, for så har jeg ikke behøvet at tænke over hvordan jeg ser ud, og hvilket tøj jeg skulle have på.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg skal tilbage i skole igen, eller hvordan jeg få den krop jeg ønsker mig, så jeg ikke behøver bekymre mig hele tiden. Føler jeg er den eneste der har det sådan her :(

GirlTalks svar
Kære dig
For det første vil jeg sige tak, fordi du deler dine tanker med os. Det er så godt at få vendt sine tanker med andre, så bliv ved med det.
For det andet vil jeg sige, at du på godt og ondt ikke er den eneste, der har det sådan med sin krop. Der er desværre mange unge, der har svært ved at finde sig tilpas i en krop, der hele tiden vokser og ændrer sig, uden at man kan styre noget som helst. Så derfor vil jeg minde dig om, at der er mange, der har det på den måde. Derudover vil jeg fortælle dig, at lår flader ud, når man sidder ned. Det gør de også på alle andre og det vigtigste er, at du har tøj på, du er tilpas i, for så vil du automatisk føle dig mere tilpas og dermed se mere tilpas ud. Du kan evt. øve dig i, at se de gode ting ved dig selv og din krop, så du lærer din hjerne at se de positive ting og ikke gå direkte til de negative tanker.
Så, find de ting du godt kan lide ved dig selv, det må gerne være helt små ting. Fx “Jeg har pæne negle” og øv dig i at fokusere på det du godt kan lide, frem for de ting der gør dig ked af det. Uanset hvordan din krop ser ud, så er du god nok lige netop som du er.
Øv dig i at tage det tøj på DU kan lide. Det lyder som om du prøver at passe ind ved at gå i noget særligt tøj. Men prøv hellere at finde ud af hvad du selv synes er fedt, og så gå efter det. På den måde er du meget mere dig selv, og det giver point på selvtillidskontoen at stå ved sig selv!
Husk du altid er velkommen på chatten. Pas godt på dig selv.
Knus Liv fra GirlTalk