Frida, 13 år
29. juni 2020
Jeg har fået menstruation og ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg går i fællesbad efter håndbold
Jeg har fået menstruation og ved ikke hvad jeg skal gøre når jeg går i fællesbad efter håndbold😬
Nogle gode råd?

GirlTalks svar
Hej Frida
Tak for dit brev - og tillykke med at du har fået din menstruation.
Du er bestemt ikke den eneste der synes det er svært at finde ud af hvordan man lige klarer offentlige bade når man har menstruation!
Det er forskelligt hvad der fungerer for os, men jeg vil anbefale dig at bruge en tampon.
Hvis du ikke kan lide at have tamponen i hele tiden, kan du tage den i lige inden du skal i bad, og ud igen når badet er slut.
Det kan være grænseoverskridende at vise andre sit blodige bind til andre, derfor kan du også skifte bind lige inden du skal tage trusserne af.
Så ud på et wc og tage en tampon og et rent bind på, og så ind under bruseren.
Du kan sagtens vaske dig mellem benene selvom du har tampon i.
Du kan også bruge en menstruationskop hvis du har lyst, den virker lidt ligesom en tampon, og sikrer at der ikke løber blod ud, når du går rundt uden tøj på.
Hvis du ikke ved hvordan man bruger en tampon kan du læse en guide HER
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål ! Hvis du har flere spørgsmål er du også velkommen til at skrive ind til chatten som du finder her på siden :)
Kærlig hilsen Freja, GirlTalk
JUNE 29, 2020