Amalie, 14 år
11. november 2020
Jeg er virkelig bange for corona
Jeg er virkelig bange for corona. Nogle gange er jeg bare rædselsslagen for at jeg har fået det eller får det. Jeg glæder mig så meget til at det er ovre😔

GirlTalks svar
Kære Amalie
Mange tak for at dele dine tanker og følelser omkring corona.
Jeg ved, at du ikke er den eneste, som glæder sig til, at covid-19 er over! Lige nu er hele verden ramt af covid-19 og der er rigtig meget fokus på virus. Virussen er næsten umulig at styre og det er svært at undgå at blive smittet. Det er en frygtelig nederen situation, men det må være ekstra slemt for dig, hvis du går og føler dig bange og rædselsslagen. Det lyder virkelig ikke særlig rart at gå med de følelser, som du beskriver, så jeg er rigtig glad for, at du deler det med os. Har du delt dine tanker med andre omkring dig? Jeg håber, at der er nogen omkring dig, der kan snakke med dig om dine tanker. Jeg håber også, at de fortæller dig, at du ikke er skyldig, så hvis du får covid-19, er det ikke noget, som du kan gøre for. INGEN kan styre covid-19 lige nu, men hele verden står sammen for at bekæmpe det.
Du er også velkommen til at skrive ind til chatten, hvis du har brug for at dele flere tanker.
Kærlig hilsen Nina