Emilie, 14 år
12. november 2020
Jeg føler ikke, at der er mere at leve for og jeg er virkelig tæt på at give op
Jeg tror jeg er deprimeret og at jeg har angst. Jeg føler ikke at der er mere at leve for og jeg er virkelig tæt på at give op eller ville bare ønske jeg sådan kunne leve i en tåge så jeg ikke følte noget og bare klarede mig igennem livet men sammentidig er jeg bange for at dø. Jeg føler jeg har brug for hjælp men tør ikke gå til mine forældre da jeg ikke rigtig har et godt forhold til dem min far råber altid af mig og snakker ikke rigtig med min mor og føler mig meget alene. Jeg kan aldrig tage mig sammen til at tage i skole da jeg hader alle i min skole

GirlTalks svar
Kære Emilie
Ud fra de ting, du fortæller mig nu, kan jeg virkelig godt forstå, at du synes det hele er så svært. Her i GirlTalk taler vi med rigtig mange piger, som har det ligesom dig, og jeg vil derfor bare gerne have, at du ved, at du ikke er alene. Selvom det måske kan føles sådan ret ofte.
Det lyder rigtig ubehageligt at være dig lige nu, så jeg vil gerne takke dig mange gange for at dele dette med os. Det må være hårdt at gå med alle de mørke tanker og følelser, uden at kunne snakke med sine forældre om det. Jeg kan også godt sætte mig ind i at det må være svært at tage i skole, når der er så meget der forgår i dit hoved.
Du skriver, at du er bange for at dø, og at du føler at du har brug for hjælp, hvilket er to rigtig sunde tanker. Ville du kunne dele disse tanker med nogen du stoler på? Når man deler denne slags tanker, så bliver de oftere lidt lettere at bære på, og så føler man sig ikke lige så alene. Det kunne være en moster, en læge eller en lærer? Jeg er helt sikker på, at de vil tage dine tanker og din situation seriøst.
Vi hos GirlTalk tager også dine tanker seriøst og vil rigtig gerne snakke mere med dig på chatten, hvis du har lyst til at vende flere tanker. Hvis du har mod på at snakke med andre på din egen alder omkring emner som angst, familie og livet, så vil jeg anbefale dig at prøve et EmpowR-hold, som er et af GirlTalks frivillige tiltag. Link: www.girltalk.dk/vores-tilbud/empowr/#.
Jeg takker endnu en gang for din ærlighed.
Kærlig hilsen Nina