Marie, 12 år
23. november 2020
Jeg føler mig ensom ovre i skolen - skal jeg finde en ny skole?
Jeg føler mig ensom over i skolen så skal jeg stoppe? Og finde en ny skole?

GirlTalks svar
Kære Marie
Tak for dit brev.
Hvor jeg ked af at høre, at du føler dig ensom. Jeg ved ikke, hvor længe du har haft den følelse og derfor ved jeg heller ikke, hvad du har prøvet at gøre ved det. Måske du har en klasselærer, du kan tale med det om? Fortælle, at du faktisk føler dig meget alene og ikke helt ved, hvad du skal gøre ved det. Måske kunne du tage initiativ til at spørge, om de andre vil være sammen i et frikvarter? Det kræver en masse mod at spørge, hvis man er nervøs for svaret, men jeg er sikker på, at du er modig nok til det! Det kan også være at din klasselærer vil hjælpe dig med at lave nogle aftaler med dine klassekammerater om, at de husker at spørge, om du vil være med til de ting, de laver. Både i pauserne men også, når i laver skolearbejde i timerne.
Det kan i nogle tilfælde være en stor hjælp at skifte skole og starte på en frisk. Men inden da synes jeg, at du skal prøve de andre ting først :-)
Jeg håber, du får talt med en lærer eller måske dine forældre om det. Man må aldrig gå alene med tanker som dine. Du er også altid velkommen til at kontakte chatten, hvis du har brug for det!
Kærlig hilsen Nikoline, GirlTalk