Mille, 18 år
27. november 2020
Jeg har dækket alle spejle, da jeg hader at se mig selv
Hej
Jeg er et sted hvor jeg ikke rigtig kan være i mig selv har over gået mit mål og er bare mere ked af det nu har tabt 14 kg og er blivet sat op i kalorier og er mere bange for kontrol vejning end før jeg har dækket alle spejle da jeg hader at se mig selv og for alvor føler jeg mig ramt af anoreksien ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre lige nu...

GirlTalks svar
Kære Mille
Tusind tak for dit brev!
Jeg kan godt høre på dig, at du virkelig kæmper lige nu. Så hvor er det sejt, at du har overskud til at skrive herind til os!
Alle de tanker som flyver rundt i dit hoved lige nu, er helt almindelige, hvis man som dig kæmper med anoreksi. Det er helt naturligt at have det sådan og det er rigtigt hårdt, når man står midt i det.
Du skal vide, at du ikke er alene, og det kan heldigvis blive bedre. Mange før dig, og også lige nu, kæmper med en spiseforstyrrelse og får det bedre. Det kan dog være en hård kamp og der findes desværre ikke en magisk løsning, der kan få den til at gå væk.
Du skriver, at du er bange for at skulle til kontrolvejning, så jeg går ud fra at du får professionel hjælp et sted, for ellers vil jeg råde dig til at søge dette. Anoreksi er ikke noget man skal stå alene med og derfor er det vigtigt, at tage imod al den hjælp man bliver tilbudt, så man kan få hjælp til at få det bedre igen.
Jeg ved fra andre, at når tankerne bliver for store og fylder for meget, så er det bedste man kan gøre at gå i gang med at lave noget så du kan få tankerne et andet sted. Præcis hvad, du gør, er ikke så vigtigt, men prøv at få tankerne lidt væk ved f.eks. at spille et spil på mobilen. Lav en Sudoko eller ring til en veninde, eller noget i den stil. har du nogle du kan snakke med, når du får det sådan? Det får ikke nødvendigvis de tunge tanker til at forsvinde. Men du får en pause fra dem og når du vender tilbage, kan de nogle gange føles mindre voldsomme.
Jeg håber du kan bruge dette lille råd til at få lidt bedre og jeg ville ønske jeg kunne hjælpe dig mere! Jeg ved, at det er rigtigt svært og anoreksi er en meget stor ting at kæmpe med. Så jeg kan godt forstå, hvis du også kan komme til at føle dig ensom og fanget i den.
Husk, at vi altid er klar til en snak i vores chatrådgivning som er åben hver aften og du er altid velkommen til at skrive 🙂
Kæmpe virtuel krammer her fra mig og jeg ønsker dig al det bedste fremover ❤️
Kærligst Kathrine