Popcorn, 14 år
12. november 2020
Jeg tror ikke på, at jeg er en pige, men jeg er lesbisk
Hej,
Jeg tror ikke på jeg er pige, men jeg er lesbisk.
Der er mange ting i min verden jeg har stress og nogen gang har jeg tænke at tage mit egen liv.
Men der er også nogen gode ting som at jeg få en kusine som skal hed Maja/Maya.
Men jeg ser helt glad ude i hverdagen, så der er ikke nogen mennesker der vil noget, om mig.
Jeg er en gode ven men vi snakker ikke meget sammen, fordi hun gå en anden skole.
De er mit liv.
Kh Popcorn

GirlTalks svar
Hej Popcorn
Mange tak for at dele dine tanker med os.
Tillykke med at du skal få Maja/Maya som kusine <3
Ud fra hvad du skriver, så lyder det som om, at du går med mange tanker om store emner; såsom identitet, køn, seksualitet, stress og livet. Det må være rigtig tungt at gå med alle de tanker og følelser indeni, uden at have nogen at dele det med, så jeg kan godt forstå hvis dit liv er svært lige nu.
Der er faktisk rigtig mange mennesker i verden, der ligesom dig ser glade ud i hverdagen, men hvor livet gør ondt indeni. Jeg har ofte tænkt, at verden ville være et bedre sted, hvis vi kunne blive lidt mere ærlige overfor hinanden og fortælle, når vi har haft en dårlig dag. Ville du måske have mod på at fortælle din veninde eller en anden, som du stoler på, omkring disse tanker? Jeg tænker, at det måske ville gøre hverdagen lidt lettere for dig?
Du skal også være velkommen til at kontakte os på chatten, hvis du har brug for at dele lidt flere tanker. Hvis du har lyst til at snakke med andre på din egen alder omkring nogle af disse emner, så vil jeg anbefale dig at prøve et EmpowR-hold, som er et af GirlTalks frivillige tiltag. Link: www.girltalk.dk/vores-tilbud/empowr/#.
Endnu en gang tank for at skrive ind med dine tanker. Det er stærkt gået!
Kærlig hilsen Nina, GirlTalk