Demi, 13 år
17. november 2020
Jeg tror lidt, at jeg er lesbisk
Jeg tror lidt at jeg er lesbisk, men aaahh, køn er også svært, hvad hvis jeg er en dreng og bare faker det???

GirlTalks svar
Kære Demi
Tak for dit brev.
Det lyder som om, at alt det her med seksualitet og identitet fylder rigtig meget hos dig lige nu. Jeg kan godt forstå, at det kan være svært - i din alder sker der en hel masse med kroppen, følelserne og hele ens personlighed, og det kan godt være overvældende at være i nogle gange :-)
Du spørger, om du måske kan være en dreng og “fake” det med at være lesbisk - og det er desværre ikke et spørgsmål, jeg kan give dig et endeligt svar på… Det sværeste ved at vide, om man er f.eks. transkønnet eller homoseksuel er nemlig, at det KUN er dig, der selv kan vide det. Og det kan godt være svært at finde ud af, men jeg tror det handler rigtig meget om at mærke efter i dig selv. Faktisk behøver man slet ikke sætte en titel på sig selv, altså være enten det ene eller det andet - og måske dét kan give dig lidt ro, hvis ikke du behøver at være sikker på, at du er enten til piger eller drenge.
Hos Sexlinien har de skrevet en del om “køn”, og måske du kan blive klogere på dig selv og dine tanker ved at læse lidt hos dem! Link: https://www.sexlinien.dk/emneside-seksualitet-og-koen/koen
Lige meget om du er til piger, drenge, begge dele eller måske føler dig mere som en dreng end en pige, så husk: Du er præcis, som du skal være. Hvis du har brug for at vende flere af dine tanker, er du meget velkommen til at skrive til chatten!
Kærligst Nikoline, GirlTalk