KK~Kirstine,
12. november 2020
Lige meget, hvor jeg kommer hen, så føler jeg mig alene, dum og ubetydelig
Jeg har det rigtig svært psykisk og ligemeget hvor jeg kommer hen/er så føler jeg mig alene, dum og ubetydelig! Har ikke rigtigt så mange venner og har gået på 6-7 skoler og næsten det hele er det samme på alle. Er der noget galt med mig, Burde jeg overhovedet være her lige nu eller er jeg bare i vejen ?

GirlTalks svar
Kære KK-Kirstine
Hvor er det godt, du skriver ind til os og rækker ud!
Jeg vil starte med at fortælle dig, at du i hvert fald ikke er i vejen. Du er lige der, hvor du skal være, og du må fylde lige så meget, du har brug for.
Du fortæller, at du har det rigtig svært psykisk og at du føler dig alene, dum og ubetydelig. Det lyder som nogle rigtig svære følelser at gå med. Du er hverken dum eller ubetydelig – du er faktisk meget betydningsfuld og værdifuld. Det er du, fordi du er lige præcis den, du er. Og du er god som du er, også selvom det ikke altid føles sådan.
Du fortæller, at du har gået på 6-7 forskellige skoler og at du ikke har så mange venner. Så kan jeg godt forstå, at du kan føle dig alene. Det kan være en svær følelse at have i kroppen.
Inde hos os i GirlTalk snakker vi ofte med piger, som kan have de samme følelser som dig. At føle sig i vejen og at føle sig alene. Du er ikke alene med de tanker. Det kan måske hjælpe at tænke på, at andre oplever det samme som dig, og vide, at du ikke er alene i følelsen?
Du skriver, at du ikke rigtig har så mange venner – men mon du har én, som du kan betro dig til? Nogle gange hjælper det at dele sine svære føleler med andre. Det kan være rart med en, som lytter. Og du må gerne tage plads. Du er aldrig i vejen.
Du er altid meget velkommen til at skrive ind til vores chatrådgivning på www.girltalk.dk, hvor der hver aften sidder piger klar ved tasterne til at lytte til lige præcis dig.
Kærlig hilsen
Bianca