Laura, 11 år
30. april 2021
Den ene dag føler at mine veninder elsker mig som en som en engel og den anden dag føler at de hader mig
Den ene dag føler at mine veninder elsker mig som en som en engel og den anden dag føler at de hader mig hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Laura,
Det lyder som en svær situation at være i, hvis du føler, at dine veninder skiftevis elsker dig og hader dig. Derfor vil jeg gerne sige tak for at du skriver ind og deler dine tanker med mig <3 du er sej!
Først og fremmest vil jeg fortælle dig, at du ikke er alene. Vi har mange piger, som skriver ind, at de nogle gange er usikre på deres veninder. Det er nemlig en helt naturlig følelse at have engang i mellem. Specielt når man er rigtig glad for sine veninder.
Hvis du har mod på det, synes jeg, du skal prøve at fortælle dine veninder, hvordan du har det. Ofte er problemerne ikke så store, når man får sagt det højt, og måske er det bare en misforståelse imellem jer. Det lyder i hvert fald dejligt, at du nogle gange føler, at dine veninder elsker dig som en engel. Så tror jeg også, de vil være glade for, at du fortæller dem om dine følelser!
Hvis du synes, det er svært at sige det til dem i virkeligheden, kan du måske skrive et brev til dem? Det kan være en rar måde at fortælle andre, hvordan man har det.
Hvis du har lyst til at dele flere tanker med os, er du meget velkommen til at skrive ind i chatten. Vi vil altid gerne lytte <3
De kærligste hilsener,
Frederikke