Ronja, 13 år
06. april 2021
Jeg er bange for at skulle flytte
Jeg skal flytte og jeg kan godt lide en i min klasse men jeg ved ikke om han kan lide mig hvas skal jeg gøre
jeg ved ikke hvordan det er og flytte
jeg er bange

GirlTalks svar
Kære Ronja,
Tusind tak fordi du skriver ind! Hvor er det godt, at du deler dine tanker :-)
Hmm.. Det lyder som et rigtig træls tidspunkt at skulle flytte på! Det at flytte er aldrig helt nemt, og slet ikke hvis det indebærer at skulle flytte fra én eller nogen, som man er rigtig glad for eller kommer til at savne.. Måske du kunne have mod på at spørge om I skal ses, inden du flytter, så du kan fortælle ham, hvordan du har det? Nu ved jeg ikke hvor langt væk du flytter – men selvom du flytter, kan du sikkert stadigvæk holde kontakt med drengen fra din klasse.
Det at flytte kan give mange bekymringer, og det er bare helt normalt! Det føles ofte nemmere at blive hvor man er, og det nye kan føles helt overvældende. Men måske du kan prøve at huske på, at det at flytte også giver dig en masse nye muligheder og mange nye venner? :)
Du kan måske fortælle dine forældre eller en veninde, at du er bange for at flytte? Ellers er du altid velkommen til at skrive ind på chatten – vi vil altid være her for dig, ligemeget hvor i landet du bor <3
Varme hilsener,
fra Ditte