Amalie, 14 år
13. april 2021
Jeg føler en underlig trang til at have kontrol over alt
Jeg føler en underlig trang til at have kontrol over alt. Seriøst ALT! Mit sengetøppe skal hænge 12.5 cm over gulvet, mine blyanter skal ligge i en hel bestemt farve orden, alt skal gøres 2,4,12 eller 22 gange. Hver Mandag efter frokost går jeg ud på toilettet og drikker 1 drikkedunk med vand, hopper 22 gange, vender hovedet ned ad og hopper 12 gange og når jeg har gjort det 4 gange sætter jeg mig hen til toilettet og kaster min frokost op. Jeg ved godt at det ikke er normalt, men hvor unormalt er det?

GirlTalks svar
Kære Amalie
Hvor er det sejt, at du forholder dig til din trang til at kontrollere din hverdag i den grad, du beskriver. Tusind tak fordi du deler det med mig <3
Du beskriver, at du føler en trang til at kontrollere alt. Hvad ville det betyde for dig, hvis du slap kontrollen med de ting du nævner? Hvis du har lyst, er du velkommen til at benytte vores chat, hvor vi kan tale lidt mere om dine tanker om det.
Du spørger også, hvor unormalt det er, at have det som du har det. Jeg er lidt i tvivl om, hvad du mener med unormalt. Hvad betyder unormalt for dig? Er det i forhold til sundhed eller er det fordi du tænker på, om der er andre der har det som dig? Jeg tænker, at du skal tale med en læge eller anden sundhedsfaglig person, hvis du har spørgsmål vedrørende sundhed. Er det med hensyn til, om der er andre der har det som dig, så tør jeg godt sige, at du ikke er alene om at have det sådan <3
Det er i hvert fald nogle tunge tanker du bærer rundt på, så jeg synes virkelig, at det er sejt, at du "siger det højt" til mig. Har du mon en person i dit liv, som du stoler nok på, til at du også kan sige det højt til dem? Min erfaring siger mig, at det tit gør det hele meget lettere.
Jeg håber du fik svar på dit spørgsmål og hvis ikke, er du som sagt mere end velkommen til at benytte dig af vores chatfunktion.
Knus fra Rebekka