Johanna,
19. april 2021
Jeg føler mig ensom
Jeg føler mig ensom. Jeg har ingen venner, faktisk har jeg kun min familie. Jeg føler mig presset i skolen med hensyn til karakterer osv. Jeg kan heller ikke komme over den mobning jeg oplevede i 7. klasse. De tre ting har givet mig virkelig dårlig selvværd. Jeg føler, jeg ikke er god nok og at jeg ikke fortjener at blive elsket.
Når jeg har det dårligt skader jeg mig selv (det er dog noget jeg prøver at holde op med). Men uanset hvor meget jeg prøver, får jeg det ikke godt med mig selv.
Er det normalt at have det som jeg har? Burde jeg snakke med mine forældre?

GirlTalks svar
Kære Johanna
Hvor er det godt, at du skriver herind til Girltalk!
Det lyder virkelig svært at have det sådan, som du har det lige nu.
Jeg har selv prøvet at føle mig meget ensom, så jeg forstår godt hvor enormt svært og sårbart det er.
Det er utroligt hvor meget mobning kan betyde for offeret for den. Og jeg er virkelig ked af at høre, at det får lov til at påvirke dit liv så meget.
Jeg har brug for at forsikre dig om, at du er god nok! Du fortjener at blive elsket! Og sige, at jeg virkelig håber at du ikke vil skade dig selv længere! Der er hjælp at hente hos enten lægen, en psykolog, eller du kan skrive herind til girltalk i chatten, hvis du har brug for at snakke med nogen.
Jeg synes helt sikkert, at du skal snakke med dine forældre om det, hvis du har lyst og mod på det. Det er slet ikke meningen, at du skal gå rundt og have det så dårligt. Så kan i sammen finde ud af, hvordan du får den støtte du har brug for, så du kan få lov til at leve et godt og glædesfuldt liv fremover.
Virtuelle kram og kærlige hilsener fra Mette