Anonym,
01. april 2021
Jeg har dårligt selvværd og tør ikke snakke med nogen
Jeg har haft det rigtig skidt, altså sindssygt dårligt selvværd…jeg tør ikke snakke med nogle.

GirlTalks svar
Kære dig
Tak for dit brev, det er så godt, at du tager mod til at skrive dine tanker. Jeg kan høre, hvor svært det er at være dig lige nu og der er mange ting som du slås med. Hvor er det godt, at du reagerer på det og rækker ud efter hjælp, selv om det kan være svært at finde mod til at snakke om, hvordan du har det. Her i GirlTalk taler vi med rigtig mange piger, som har det ligesom dig. Du er ikke alene, selvom det måske kan føles sådan ret ofte.
Det er rigtig svært at åbne op når man samtidig er meget genert. Ofte er det sådan, at folk omkring os ikke rigtig får øje på, hvordan vi går og har det før vi selv tør sætte ord på det. Det er vigtigt at tage din situation alvorligt og derfor vil jeg gerne opmuntre dig til at tænke over, hvem du har tillid til. Hvem kunne du tage fat i, som du inderst inde ved vil tage dig alvorligt, selv om det er svært at åbne op? Kunne det være dine forældre, en lærer, et andet familiemedlem måske? Nogle gange når vi tager det første skridt at tage fat i en og begynde at sætte ord på tingene bliver det meget nemmere at tale om og få den hjælp vi har behov for.
Du kan også overveje at skrive ind i chatten, hvor du kan skrive helt anonymt og blive hørt. På den måde kan du måske få lidt mod til at tale med andre som kan hjælpe dig videre.
Kom ind til os og lad os tale lidt mere.
Kærligste hilsner Alexia