Nina,
05. april 2021
Jeg har det så skidt med min næse
Jeg har det så skidt med min næse.. Overalt støder jeg på billeder af modeller med små opstoppernæser, og det lader til at det virkelig er idealet. Selv har jeg en rimelig stor én med et markeret bump på midten. Jeg har prøvet at Google og finde idealer med større næser men støder gang på gang på før/efter næseoperationsbilleder.. Det er blevet så slemt at jeg får det fysisk dårligt over det, kvalme og hovedpine. Ved slet ikke hvad jeg skal gøre for at få det bedre for mit største ønske er at acceptere mit udseende som det er, men det er virkelig svært. Har overvejet operation kraftigt men det tør jeg slet ikke, for er bange for hvad folk vil tænke og at jeg vil fortryde. Desuden ville jeg bare ønske at man kunne omfavne alle typer næser lige meget, og at større næser blev representeret mere i skønhedsindustrien.

GirlTalks svar
Kære Nina
Hvor er det godt, at du skriver ind og deler dine tanker. Tak for det!
Hvor må det være virkelig hårdt, at have det sådan med sin næse. Vi bliver på de sociale medier konstant eksponeret for smukke mennesker, som helt naturligt kan for os til at tvivle på os selv og den måde vi ser ud på. Det er dog vigtigt at huske på, at de lige så vel som os andre, også kan blive usikre på dem selv.
Jeg synes virkelig, at du har gjort dig rigtig mange gode tanker omkring din usikkerhed ift. din næste, og forsøgt at løse det på en rigtig flot måde - og hvor er det dejligt at høre, at du virkelig ønsker, at acceptere dit udseende. Du er virkelig sej og allerede godt på vej. Det at du har skrevet til os, synes jeg der er et stort skridt på vejen derhen!
Jeg kender godt selv det, med at være usikker på mit udseende. Noget der ofte hjælper for mig, er at rette fokus til noget af det, jeg godt kan lide, det kunne eksempelvis være mine øjne eller mine tænder. Er der noget ved dig, som du selv er rigtig glad for?
Det kan også være en rigtig god øvelse at give sig selv et kompliment hver dag. Det kan være helt små ting som en god hårdag eller et flot outfit. Kunne dette være noget, du kunne øve dig på?
Jeg kan godt forstå din frustration, ift. at du oplever ikke at se din næse på de sociale medier. Ofte fokuserer vi på det, vi selv gerne vil have og ser derfor ikke alle de som ligner os selv. Jeg kender mange smukke piger med større næser, så du er bestemt ikke alene.
Kunne du evt. tale med dine veninder om din usikkerhed omkring din næse? Det kan være, at de kan hjælpe dig med at finde nogle, som har samme næse som dig? Og hvem ved, måske er de selv usikre på noget ved deres udseende og så kan I støtte og tale med hinanden. Det kan nemlig ofte være rigtig rart, at vide at man ikke er alene med disse følelser.
Det er vigtigt for mig at fortælle dig, at det ikke er meningen, at vi alle skal ligne hinanden og have de samme næser - vores forskelligheder er netop det, der gør os unikke og smukke på hver sine måder. Selvom jeg godt ved, at det ikke altid føles sådan.
Hvis du har lyst til at få vendt dine tanker yderligere, skal du være velkommen til at besøge vores chat.
De kærligste hilsner
Stine