Michele,
05. april 2021
Jeg har fået mørke tanker siden 2. lockdown
Jeg har fåde mørke tanker siden 2 Lock Down jeg bliver hurtigere sur på min familie og beskytte over for mine ting jeg siger nogen gang noget jeg ikke mener og er træt af det bag efter er træt og ensom da de Ander i min familie er træt af de skal i skole over computeren men de har noget at lave men jeg ikke har en skid at lave det var mening jeg skulle gå på en uddannelse som pædagogmedhjælper men jeg fik afslag da jeg ikke hade nok afrening men da jeg skulle i Patrik lukke hele Danmark ned og jeg går og er ensom helle tiden.

GirlTalks svar
Kære Michele
Først og fremmest tak for dit brev, det er godt at du skriver herind.
Du skriver at du oplever at have mørke tanker. Nu ved jeg ikke hvordan det er at være i din krop lige nu, men ud fra det du beskriver, så lyder det ikke særlig rart at være dig lige nu. Hvor er det sejt at du deler dine tanker, når man deler sine mørke tanker, så bliver de ofte lidt lettere at bære rundt på.
Det jeg også hører dig sige er, at det er coronanedlukningen rammer dig hårdt. Det forstår jeg virkelig godt. Jeg tror, at det påvirker rigtig mange mennesker, at vi stadig skal leve med nedlukningen af samfundet, og ikke kunne komme i skole og se vores venner. Det er bestemt ikke en følelse, du er alene med.
I forhold til din familie så er det sikkert også svært for dem. Noget der hjælper mig i den her tid, det er at huske på, at det er ovre en dag, og at det er okay at blive frustreret og ked af det. Men samtidig huske på at andre mennesker også synes det er svært. Altså så når du bliver vred på din familie, så husk på at de er i samme situation som dig.
Du er velkommen til at skrive til chatten, hvis du har lyst til at snakke med en rådgiver om de her mørke tanker.
Venlig hilsen Mette