Pige,
08. april 2021
Jeg tør ikke fortælle mine forældre, at jeg har brug for en psykolog
Hej girltalk. Jeg har brug for en psykolog men tør ikke og snakke med min mor og far om det

GirlTalks svar
Kære du
Tak fordi du skriver ind og deler dit dilemma med mig. Du skal vide at jeg syntes det er så sejt, at du har lyst til at tale med en psykolog. Jeg tror at rigtig mange syntes det er svært, at indrømme at de har brug for hjælp. Så det skal du virkelig have ros for.
Min erfaring er altid at det hjælper, at dele sine bekymringer særligt med sin familie og nære venner. Dine forældre er helt sikkert kun interesseret i, at du har det godt, også hvis det i en periode kræver at du får lidt hjælp fra en psykolog. Faktisk så prøver de fleste på et tidspunkt i løbet af deres liv at gå til psykolog, så det er altså helt normalt. Måske din mor og din far også selv har prøvet at snakke med en psykolog på et tidspunkt? Med det sagt, så kan det selvfølglig føltes meget overvældende, så en idé kunne være at starte med at fortælle det til en god veninde?
Du er altid velkommen til at skrive ind til chatten, hvis du har lyst til at dele dine bekymringer med vores søde rådgivere.
Mange hilsner
Hannah