anonympige, 14 år
26. april 2021
Min mor vil ikke lade mig bruge push up bh og tamponer
Hej, min mor lader mig ikke gå med bh med lidt push up i, og heller ikke tamponer. Jeg synes ikke at det er særlig fedt, da alle andre i min klasse må. Hvad skal jeg gøre for at få hende til at give mig lov?

GirlTalks svar
Hej <3 <3 <3
Det er så sejt at du skriver ind, jeg kan virkelig godt sætte mig ind i at det er frusterende være dig lige nu. Jeg læser det som om at du gerne vil gå med en bh med lidt push up og bruge tamponer når alle andre i den klasse må. Hvis det var mig der stod i din situation, tror jeg ville føle mig lidt anderleder og være bange for at skille mig ud. Det kan selvfølgelig også være at du føler altmuligt andet, og det er også helt okay. Du er nemlig helt perfekt som du er uanset hvilke følelser du har, og om du bruger tamponer/push up bh'er eller ej <3 <3 <3
Hvorfor tror du at ikke du må med bh eller tamponer? Kan det måske være at din mor er bange for at du føler dig presset til noget du faktisk ikke har lyst til? Eller tror du der kan være en helt anden årsag?
Hvis du mærker helt efter ind i maven, og kan mærke at du lyst til at bruge tamponer og gå med push up BH, så kan du måske forklarer din mor, hvorfor du så gerne vil gå med det? Hvis det mere handler om andet, end det med tamponerne og bh'erne, så du måske også forklarer hende det <3 <3 <3 Jeg ved i hvert fald fra mig selv, at jeg havde svært ved at snakke med min mor om sådan noget da jeg var i din alder. Måske har du det også sådan? I såfald kan det være at du skal starte med at bare at bringe fx tamponer på banen, eller omvendt, måske er det hele mere overskueligt.
Jeg håber du får succes med det hele, de venligste tanker Nanna. <3<3<3<3