Lisa, 20 år
23. august 2021
Det er som om jeg er blevet mere ligeglad med ting jeg foretager mig
Det er som om jeg er blevet mere ligeglad med ting jeg foretager mig, tænker ikke på de konsekvenser det kan have.
Jeg har meget svært ved at tro andre mennesker tager mig seriøst, og det er en tanke der kommer tit når jeg prøver forklare mig, eller snakke med andre om forskellige emner.
Jeg er nok hende der, folk snakker om fordi hun er "syg i hovedet" - Det har jeg i hvert fald hørt folk sige om mig.
Fordi jeg ingen grænser har, og fordi jeg bare aldrig tænker en ekstra gang over mine handlinger. Enten elsker man mig, ellers hader man mig..
Jeg er opvokset med en alkoholisk far, som ikke altid har kunne snakke ordentligt til mig, og han har ikke engageret sig mit liv.
Jeg er ked af det meget af min alene tid, og jeg har ikke så mange tætte venner. Jeg har 2.
Jeg fester meget og jeg har prøvet diverse stoffer ( gør jeg ikke mere )
Men jeg kan mærke jeg er meget psykisk ustabil og jeg vil gerne være glad, skabe gode relationer, finde en kæreste OG have det godt med mig selv.
Men jeg er håbløs, jeg er selvisk samtidig med jeg virkelig kun bekymre mig om få mennesker. Jeg har svært ved at elske og jeg kan nemt lukke folk ude fra mit liv. Jeg føler mig.. som et dårligt menneske. Men jeg har brug for der er nogen der forstår mig, nogen der ser mig.
Hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej Lisa.
Det lyder som om, at det er nogle svære tanker du har og det må være hårdt for dig. Jeg tror vi alle har behov for at føle os set og føle, at der er nogen der forstår os og tager os seriøst og du skal vide, at vi på Girltalk vil lytte til dig, og at vi tager dig seriøst.
Jeg kan læse, at du har drømme og mål for livet, som du gerne vil opnå. Det er rigtig godt, at du har gjort dig tanker om hvad du ønsker for dit liv, for det kan være svært at vide, hvad man egentligt gerne vil.
Jeg synes dog også at det lyder til, at du er hård mod dig selv og måske det kan være det der forhindrer dig i at fokusere på dine mål og drømme?
Det lyder til, at du har en rigtig god selvindsigt, for du er jo bevidst om, hvad du selv synes er dine svage sider. Derfor tænker jeg også, at det vil være muligt for dig at arbejde med dette.
Nu har du været så sej at skrive herind til os og dele dine tanker, er der mon andre du ville kunne dele dem med? Kender du f.eks.. TUBA? De er specialiseret i at hjælpe unge, der er vokset op i en familie med alkoholproblemer.
Jeg tænker også det vil være en god idé for dig at reflektere over om dem der snakker negativt om dig fortjener en plads i din omgangskreds. Det lyder i hvert fald ubehageligt at der er nogen der ikke taler pænt til og om dig.
Hvis du har lyst til at tale mere uddybende om de ting du skriver, så er du også meget velkommen til at fange os på vores chat eller sms.
Jeg ønsker dig alt det bedste!
Hilsen Maria