Anonym,
01. august 2021
Jeg har fået mens og vil gerne have lov til at klæde om efter idræt 5 min før de andre
hej! jeg har fået mens og vil rigtig gerne have lov til at klæde om efter idræt 5 min før de andre da jeg ikke lige er klar til at sige det til alle(da jeg også er den første der har mens)men ved de vil spørge om hvorfor jeg gik 5 min før og ved ikke rigtig hvad jeg så skal svare?

GirlTalks svar
Kære du,
Mange tak for at kontakte os. Menstruation kan være super nederen og noglegange pinlig. Du skal vide at du ikke er den enste der kontakter os med dette emne og at vi meget ofte modtager lignende henvendelser <3
Du skriver at du gerne vil have lov til at klæde om efter idræt 5 min før de andre, eftersom at du ikke er klar til at sige det til alle. Du beskriver også at du er bekymret for at dette vil vække opsigt, og dét tror jeg du har ret i at folk vil bemærke. Du siger at du ikke er klar til at fortælle alle at du har fået menstruation, men måske du har mod på at dele det med din lærer eller en veninde? De kender din situation og kan måske være en støtte og har måske andre idéer til hvordan du kan få en god oplevelse til idræt?Jeg er helt sikker på at det ikke er den første gang at din idrætslærer oplever at elever synes det er lidt træls at skulle skifte til idræt pga. mens <3
Hvis du har lyst til at fortælle os lidt mere om dine tanker og oplevelser med mens, så er du velkommen online på chatten i aften. Vi er en masse frivillige rådgivere der har haft mange forskellige oplevelser med vores første menstruation og som gerne vil lytte og rådgive <3
Knus fra Nina