Kamilla,
24. august 2021
Min bedste veninde er startet på efterskole og jeg føler mig alene
Min bedste veninde er startet på efterskole, jeg føler jeg ikke rigtigt har nogen at snakke med og at jeg er lidt ude af klassen.

GirlTalks svar
Kære Kamilla
Tusind tak for dit brev <3
Åh, hvor lyder det øv for dig, at du ikke føler, at du har nogen at tale med, nu hvor din veninde er startet på efterskole! Det lyder som en rigtig ubehagelig følelse, og jeg kan godt forstå, hvis du synes det er svært! Men du skal bare vide, at du ikke er alene, og at du er vildt sej, fordi du har skrevet ind til GirlTalk og fortalt om dine følelser - det er meget modigt gjort! ❤️
Jeg har også prøvet at stå i en situation, hvor jeg ikke kunne ses med min bedste veninde, og jeg følte mig også bare helt alene! Min løsning var at prøve at springe ud i det og tale med nogle nye mennesker, som jeg ellers ikke kendte så godt - måske du også kunne have mod på det? Du kunne måske prøve at se, om du har nogle fælles interesser med nogen, eller høre om de har lyst til at lave noget sammen - I kunne f.eks. bage noget lækkert eller tage i biografen?
Jeg tror i hvert fald på, at hvis du er åben og positiv, så vil din gode energi helt sikkert smitte af på andre, og så bliver det måske lidt lettere at skabe kontakt til nogen nye og starte et venskab :-)
Ellers kunne det måske være en idé for dig at tale med f.eks. din mor eller en lærer, hvor du fortæller dem, hvordan du har det efter at din bedste veninde er startet på efterskole. Sammen kan I måske hjælpes ad med at finde en løsning?
Jeg håber, mine svar kan hjælpe dig, og ellers må du meget gerne skrive ind til chatten, hvis du har lyst til at snakke mere om det ❤️
Mange kærlige hilsner fra Julie