Blondie, 12 år
15. december 2021
Jeg er begyndt ikke at kunne græde
Hej girltalk jeg er begyndt at ikke kunne græde selvom det er nødventdigt så gider der bare ikke og falde en tåer ud hvad skal jeg gøre????

GirlTalks svar
Kære Blondie,
Mange tak for dit brev. Hvor er det modigt af dig, at du skriver herind til os og deler dine tanker. Der er flere andre piger, der skriver ind til os med de samme tanker, så du er ikke alene <3
Den måde kroppen reagerer på, stemmer ikke altid overens med, hvordan vi har det. Du kan sagtens være ked af det, selvom du ikke kan græde. Der er ikke nogen rigtig måde at være ked af det på, nogen har meget let til tårer, og for andre kommer det ikke lige så nemt – og begge dele er helt okay.
Du kan prøve at dele de ting, der gør dig ked af det, med en du stoler på. Nogle gange kommer tårerne helt af sig selv, når vi fortæller andre, hvad der gør os kede af det.
Det kan også være, at fordi du er så bekymret over, at du ikke kan græde, så fylder tankerne så meget, at tårerne ikke vil komme. Måske det kommer, når du mindst venter det?
Husk, at du er præcis som du skal være, med eller uden tårer <3
Knus
Sofie fra GirlTalk