Lilly, 13 år
03. februar 2021
Det føles som om, der kommer vand ud af () og det begynder at trykke dernede
Hej piger jeg har her på det seneste begyndt at høre podcast, da det var en lektie i dansk. jeg høre mange forskellige podcasts men er igang med en serie som handler om, de her personer som har sex og beskriver hvordan det er ( skal lige sigers det overhoved ikke er porno, det er nogle som fortæller som overgreb) men det der sker den ene aften da jeg hører det er at, det føles som om der kommer vand ud af () og det begynder at trykke der nede! og er lidt bange for hvad det var? er jeg dum hvis jeg ik ved det?

GirlTalks svar
Kære Lilly
Tusind tak for dit spørgsmål, det er godt du skriver ind.
Først og fremmest vil jeg sige til dig, at du selvfølgelig ikke er dum. Det du oplever er faktisk helt naturligt.
Du skriver at du for tiden hører en podcast, hvor der snakkes om sex. I den forbindelse har du en aften oplevet at der kommer vand ud af dit underliv, og det trykker dernede og du bliver lidt bange for hvad det mon kan være.
Jeg tror, det du oplever, er at være seksuelt opstemt. Det er meget naturligt at begynde at mærke disse fornemmelser i kroppen i din alder, og til en start kan jeg godt forstå at disse fornemmelser kan føles lidt fremmede.
Det er faktisk ikke vand der kommer ud i dit underliv, men en slags fugt der opstår i skeden når kroppen bliver seksuelt opstemt. De trykkende fornemmelser du mærker, er blod der strømmer til dine kønsorganer og derfor kan du mærke at det trykker og pulserer i dit underliv.
Intet af det du oplever er forkert eller unormalt. Du og din krop er lige som I skal være.
Hvis du har flere spørgsmål er du altid velkommen til at skrive ind til Pigetanker igen. Vores chat har også åben hver aften på www.girltalk.dk, hvor der sidder en klar til at skrive med dig.
Kærlig hilsen,
Bianca