Anonym, 11 år
11. februar 2021
Hvornår er det normalt at begynde at onanere?
Hej,
Hvornår er det normalt at begynde at onanerer? så et dr program i går hvor de fortalte om onani og der var en dreng som begyndte at onanerer dan han gik i 3-4 klasse. Gør det ikke selv og er snart 12. Så hvad er gennemsnitsalderen for at begynde at onanerer hvis man ved det?

GirlTalks svar
Kære du,
Hvor er det sejt at du spørger os når du er i tvivl :)
Jeg har været inde at læse på nettet og fandt denne beskrivelse fra NetDoktor, som jeg synes var meget god.
NETDOKTOR: Hvornår starter onani?
Fra seks til syv års alderen begynder drenge regelmæssigt at onanere, og når puberteten nærmer sig, har mere end halvdelen prøvet det - enten ved egen indskydelse eller gennem leg med kammerater.
Pigerne starter noget senere, selv om en del småpiger nok er ret interesserede i deres kønsorganer. Men om man vil kalde det onani er en anden sag. Ellers begynder de ofte omkring puberteten. Nysgerrighed måske mere end egentlig trang får piger til at prøve.
Mens 80 procent af drengene har onaneret jævnligt, når de er fyldt 16 år, har kun halvt så mange piger tilsvarende erfaringer. Først efter 20 års alderen når pigerne op på de 80 procent.
Mænd og kvinder onanerer ofte livet igennem - nogle oftere end andre. Selv i 70 års alderen er det mere end 25 procent af både mænd og kvinder, der jævnligt tilfredsstiller sig selv ved onani.
Se mere gennem dette link: https://netdoktor.dk/sex_samliv/fakta/sexigennemlivet.htm
Ud fra dette udklip, da synes jeg at det bliver tydeligt at dét at onanere er helt normalt, men også at det er meget forskelligt fra person til person. Hvis du vil vide mere om onani, da vil jeg anbefale dig at logge på chatten i aften :)
Knus fra Nina