Liwa, 12 år
23. februar 2021
Jeg er blevet udsat for grooming
Jeg er blevet udsat for noget alla grooming der er nemlig en dreng der skriver at jeg skal sende et nøgen pics hvilket gør mig sindsyg bange fordi det kan havne på alleverdens ting og sager håber i kan give råd girltalk.

GirlTalks svar
Kære Liwa. Hvor er det godt, du skriver ind til Pigetanker!
Der er desværre mange andre, der også oplever at blive groomet af voksne på nettet - men der er desværre også mange, der som dig selv oplever, at det kan være drenge, man kender og som er jævnaldrende.
Jeg kan godt forstå, at du bliver bange, når han skriver sådan. Det lader ikke til, at du HAR sendt nøgenbilleder til ham, og det synes jeg heller ikke, du skal gøre. Selvom man sender den slags billeder til nogen, man holder af og stoler på, så kan man aldrig vide, hvad der sker med de billeder, den dag man bliver uvenner.
Stå fast på, at du ikke vil sende den slags. Selvom han bliver sur og truende, så skal du ikke bukke under. Du har altid ret til at sige fra. Hvis du føler, det bliver for ubehageligt, eller du ikke ved, hvad du skal svare - så tag fat i dine forældre og få dem til at hjælpe dig. De er her også for at passe på dig :-) Og ellers er chatten altid åben til en snak!
Virtuelle knus og tanker fra Nikoline, GirlTalk