Cecilie , 23 år
04. februar 2021
Jeg er flyttet hjemmefra og pga corona føler jeg mig meget alene
Er flyttet hjemmefra, er flyttet til en stor by, pga corona har jeg intet job, er ikke igang med en uddannelse, de få jeg kender i byen har travlt med eksamenerne også skal man selvfølgelig holde afstand.
Det er rigtig deprimerende at sidde alene i en etværelses lejlighed uden at kunne nyde det store skridt at flytte hjemmefra og sku ha den frihed som egentlig er taget i denne tid. Man finder efterhånden problemer og alt det negative i alt, hvilket jeg næsten finder latterligt - fx kan jeg ikke engang komme til rette fordi man ikke kan få fat i de møbler man mangler, det får næsten tårerne frem at bare det ikke kan lykkes. Så det hele er negativt og man/jeg kan ikke finde små glæder eller ideer til noget sjovt mere.

GirlTalks svar
Kære Cecilie
Åhh.. Jeg føler virkelig med dig!
Hvor er det ærgerligt for dig, at denne store begivenhed med at flytte hjemmefra, bliver helt overskygget af Corona. Det er bare så svært i øjeblikket! Det er jo slet ikke det, du havde drømt om eller regnet med.
Alt er lige nu på standby for stort set alle og det er så svært at være i, og selvom man godt kan sige til sig selv, at sådan er det lige nu. Så bliver man alligevel så ramt i det. Vi alle sammen skriger på at få vores liv tilbage og kunne gøre alle de ting, som vi glæder os til, og til at se gamle venner og få nye venner.  Kort sagt, vi trænger til at komme ud og leve vores liv -og det gør du også!
Det er en meget mærkelig tid og mange er begyndt at blive virkelig ramt af at gå i dette tomrum og det er naturligvis også dette du kan mærke.
Men vi må holde i og prøve at få det bedste ud af det alligevel, selvom det er svært. Jeg talte med én i går, som fortalte, at hun var kommet med i en bogklub -kunne det måske være noget for dig? Du kan også finde nogle hjemmetræningsvideoer og træne lidt hjemme, sørge for at gå nogle lange gåturer evt. med en god podcast eller lydbog. Og så husk, at tale med så mange som muligt i telefonen eller over facetime.
Jeg tror det gælder om at prøve at minde sig selv på, at dette være ikke evigt (selvom det nogle gange føles sådan) og for hver dag der går, så er vi tættere på at samfundet bliver åbnet op igen. Jeg håber, at efter påsken eller måske i løbet af sommeren, så begynder det hele at lysne igen!
Alt det du drømmer om, såsom et nyt job, nye flotte møbler til din lejlighed, at komme ud og lære byen at kende og få nye venner, det skal nok komme! Det er bare liiidt forsinket. Hvis du husker at minde dig selv om det, så kan det være det bliver lettere <3
Bare husk, du er ikke alene! Og hvis du får brug for at tale mere, så skriv endelig ind til vores chatrådgivning og så er der nogle søde piger klar til at tale med dig -og de kan helt sikkert sagtens sætte sig ind i din situation, for din situation er vores alle sammens situation i øjeblikket. Så vi må prøve at få hinanden så godt igennem som muligt.
Jeg ønsker dig alt det bedste, knus fra Kathrine <3