Sandra, 14 år
01. februar 2021
Jeg føler, der er et stort pres for at have en god tøjstil
Jeg har meget svært ved at jeg ikke føler mig god nok i fx, min tøjstil. Jeg føler at der er et stort krav bla, i min klasse og på sociale medier til at man skal have en god tøjstil. For mig betyder min stil også meget, men jeg har fx, ikke pengene til at have 5 forkellige par sko. Hvad burde jeg gøre?

GirlTalks svar
Hej Sandra.
Jeg er helt overbevist om, at de tanker du sidder med omkring stil og krav, er noget rigtig mange andre piger i din alder også tænker på! Stil er mange ting, men først og fremmest viser din stil jo, hvem du er. Derfor bør stil også være forskellig fra person til person, og det er aldrig skidt at skille sig lidt ud - så længe man tør stå ved, at man SELV synes det, man har på, er fedt :-)
Det kan være grænseoverskridende at føle sig anderledes end de øvrige, når det kommer til udseende, tøj osv. Man kan også føle, at andre vurderer en ud fra tøjstil og mærkevarer. Det vigtigste råd jeg kan give dig er, at man ikke kan sætte en pris på dig og din værdi, da det ikke handler om det ydre, men at det er dit indre, der tæller. Hold fast i, hvem du er.
PS: Man kan få mange fine sko i H&M, Bilka, Føtex osv., der ligner de dyre modeller, men som kun koster en brøkdel. Måske det var en mulighed at kigge der, hvis du ønsker dig lidt flere par til en god og venlig pris!
Virtuelle knus fra Nikoline, GirlTalk