Cille, 12 år
04. februar 2021
Jeg føler mig ikke god nok og har haft svære tanker mange gange
Jeg føler mig ikke god nok, og har haft svære tanker mange gange.

GirlTalks svar
Kære Cille
Det er jeg vel nok ked af at læse, at du går rundt og har det sådan!
Hvad er mon det der gør, at du ikke føler dig god nok?  Er det svært i skolen? Eller med dine veninder? Eller er det hjemme, hvor tingene er svære?
Ligegyldigt hvor det er, så kan man nemt få den tanke, at man ikke er god nok. Jeg tror det er en meget naturlig tanke at have og rigtig mange piger går rundt med den følelse, som du gør. Desværre er det ofte sådan, at jo mere man tænker sådan om sig selv, jo flere dårlige tanker får man også om sig selv.
Kan du prøve at øve dig selv i, at det er okay ikke at være perfekt hele tiden - for tro mig, det er der ingen der er! Prøv at start hver morgen med at sige 1, 2 eller 3 gode ting til dig selv. Det kan være svært i starten, men det er en rigtig god øvelse i at lære, at blive mere glad for sig selv. For jeg er helt sikker på, at du ER god nok!
Du skriver du har mange svære tanker, men ikke hvad de er. Men det lyder til, at du har brug for at tale med nogle om de svære tanker. For sådan nogle skal man ikke gå rundt med alene og de forsvinder desværre sjældent af sig selv, hvis man ikke gør noget ved det. Derfor synes jeg også det er rigtigt flot, at du har skrevet her ind til os, for det viser, at du er klar til at gøre noget ved det -super sejt!
Den allerbedste måde at få styr på sine tanker er ved at tale med andre om dem. Har du nogle du kan tale med? Det kunne være din mor, din lærer eller en bedstemor. Hvis du synes det er for svært at tale med én du kender, så kunne det også være en rigtig god ide, at gå ind og skrive til vores online chatrådgivning som har åbent hver aften. Der sidder der altid nogle søde piger klar til at tale med dig om alt det du synes er svært.
Jeg håber du får styr på dine tanker og at du hurtigt finder ud af at du ER god nok!
Kæmpe krammer her fra mig, Kathrine <3