Lea, 12 år
07. februar 2021
Jeg har nu i snart 1 år haft selvmordstanker
Hej jeg har nu i snart 1 år haft selvmordstanker, jeg har prøvet at dræbe mig selv op til flere gange nu. jeg føler mig så fortabt i min egen lille verden, jeg har få venner nogle bedre end andre...jeg føler at jeg ikke høre til nogen steder, at ingen vil ha mig.

GirlTalks svar
Kære Lea
Mange tak for at kontakte os <3
Jeg tror det er de færreste der ville trives hvis de oplevede sig “fortabte i sin egen lille verden” eller følte at de ikke hørte til nogle steder. Derfor ville jeg kunne forestille mig at det må være hårdt at være dig lige nu. Nogle gange når vi fortæller folk om mørket inde i os selv, så bliver det lidt lettere at bære på. Derfor vil jeg takke dig for at dele med os. Dine tanker og følelser er velkommen her. Vi vil gerne have dig her - både på dine gode og dårlige dage.
Du skriver at du har nogle få gode venner. Er disse venner nogle som du deler dine tanker og følelser med? Har du nogle voksne eller andre som kender til dine selvmordsforsøg som du kan dele dine tanker og følelser med? Som sagt så får mørket ofte mindre kraft, når man deler dem med andre.
Jeg vil gerne fortælle dig, at du ikke er den eneste der oplever at have selvmodstanker. Vi får jævnligt henvendelser fra piger med selvmordstanker. Du er ikke alene. Måske du ville kunne spejle dig i andres følelser? Se eksempelvis: https://girltalk.dk/pigetanker/2021/2/2/pigen-der-er-bange-jeg-er-bange-for-hvad-andre-tnker-om-mig-jeg-er-bange-for-om-jeg-gr-noget-forkert-jeg-er-bange-for-hvad-dem-fra-min-klasse-skal-til-at-sige-til-mig
Vi vil rigtig gerne tale mere med dig, så skriv eventuelt på chatten i aften! Vi vil nemlig gerne have at du ved at du hører til her og at vi meget gerne vil have dig.
Der er omkring 100 frivillige piger her i denne organisation, og vi er her ALLE for dig. Vi ved nemlig at du er værdifuld <3
Knus fra Nina