Kastanje, 10 år
01. februar 2021
Jeg synes, det er meget hårdt under corona - især med hjemmeskole
Jeg syntes det er maget hård i corona. Især med hjemme skole, jeg er begyndt at føle mig let stresset, med at man skak nå at lave alle lektierne. Det kan godt gøre mig sur og det gør bare ud over min mor og far. Jeg kunne godt bruge noget rød. Kh kastanje på 10 år

GirlTalks svar
Kære Kastanje
Tak fordi du tør dele dine følelser og tanker med os. Vi hører fra rigtig mange piger, der siger det samme som dig. Det er en meget svær tid og man kan meget nemt blive stresset af hjemmeskole. Du beder om nogle råd, så mit første råd vil være, at du skal være lige så modig som du er, og fortælle din mor og far hvordan du har det. Jeg er sikker på de vil kunne forstå dig og blive rigtig glade for at du tør sige hvordan du har det. Og måske kan de hjælpe dig med en rytme, så hjemmeskolen ikke stresser dig.
Dernæst skal du sørge for at gøre noget, der gør dig glad. Er det muligt at mødes med en veninde og gå en tur sammen? Det kan være rigtig dejligt at se en ven igen – også selvom det er lidt koldt. Og når man kommer ud og går nogle ture, bliver man ofte i rigtig godt humør, især i disse tider, hvor solen er begyndt at skinne lidt.
Ligeledes skal du huske at gøre noget, der gør dig glad indenfor. Hvad kan du lide at lave? Måske er det perleplader, tegne, bage kage eller noget helt andet. Når du laver noget, der gør dig glad, bliver mange ting lettere. Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke. Og husk at vi altid gerne vil tale med dig på chatten på www.Girltalk.dk
Kærlig hilsen Nicola, GirlTalk