Helene, 13 år
10. februar 2021
Jeg synes ikke godt om mig selv og føler mig som om, jeg er ingenting
Jeg har nogle problemer med at jeg ikke syndes godt om mig selv jeg føler mig som om jeg er ingen ting, jeg har søgt hjælp hos mange, både venner og voksne. jeg får tit at vide at det er normalt får teenager at have det sådan nogle gange. det får mig til at føler at mine problemer er lige meget så søger ikke råd eller hjælp længere fordi der er så mange arndre der er brug får hjælp så hvorfår spilde det på mig? jeg føder også at mine forældre er sure på mig over at jeg har det som jeg har det og at de ikke tager det seriøst. jeg gør skade på mig selv hver dag både fysisk og psykisk og det bliver være og være får hver dag der går. jeg vil bare gerne væk, jeg vil ikke eksisterer mere. hvad skal jeg gøre?

GirlTalks svar
Kære Helene
Mange tak for at dele dine tanker og følelser med os.
Du skriver, at du ikke synes godt om dig selv og føler dig som ingenting. Jeg tror ikke at der er mange mennesker, der ville bryde sig om at føle det som du gør, så derfor kan jeg forestille mig at det må være hårdt at være dig lige nu. Derfor synes jeg at det er rigtig sejt at du har søgt hjælp hos mange - det kræver nemlig mod at række ud! Jeg er dog ked af at høre, at du ikke føler at dine følelser er blevet taget seriøst.
Dem som du har snakket med har ret når at de siger at det er helt normalt for teenagere at have svært ved at synes godt om sig selv. Vi får mange henvendelser fra piger der skriver ind med lignende tanker og følelser. Statistisk set er der også flere og flere unge der mistrives. MEN vi ønsker ikke at du eller nogen anden pige skal blive ved med at have det dårligt! Dine følelser er ikke ligemeget, og jeg føler ikke at jeg spilder min tid på dig. Du er vigtig og meget værdifuld.
Du fortæller også at du er begyndt at skade dig selv både psykisk og fysisk. Du skal vide at du ikke er alene, og at der også er andre piger der skader sig selv når de har det skidt. Selvskade er dog ikke en holdbar løsning til at få det bedre. Vi vil rigtig gerne snakke mere med dig om din familie situation og om din selvskade. Det kræver dog at du tager kontakt til os og fortæller lidt mere <3
Hver aften sidder der masser af søde piger online på chatten, og de er klar til at lytte til dig. Alle de piger der sidder online, har valgt at arbejde frivilligt. De fleste har søgt jobbet hos GirlTalk, fordi at de synes det er vigtigt at ALLE piger har nogen at snakke med.
Tak for at skrive ind til os så vi fik muligheden for at fortælle dig at du er værdifuld.
Knus fra Nina