Emma, 13 år
10. februar 2021
Jeg synes selv, at jeg er meget tyk, og har ikke rigtigt lyst til livet mere
Hej, jeg har det rigtigt dårligt med min krop, selvom jeg får at vide at jeg er tynd, og perfekt som jeg er. men syntes selv at jeg er meget tyk, og har ikke rigtigt lyst til livet mere. har ikke sådan fortalt nogen sådan rigtigt om det før. så det er rart nok at sådan noget som det her findes. men jeg går også kun i sådan baggy tøj, sådan hoodie, sweater, jogging bukser osv. ville helst ikke gå med noget stramt tøj. da jeg syntes at jeg ser fed ud i det. presser også mig selv til at tage en bikini på om sommeren, så jeg kan komme ned og bade med mine venner. men føler mig virkelg tyk, samtidig med jeg har mange andre problemer. og det giver mig bare mindre og mindre lyst til at leve...

GirlTalks svar
Kære Emma
Du skriver at det er første gang at du deler disse tanker med nogen - derfor vil jeg sige mange tak for din tillid og sejt at du tør dele dine tanker og følelser! Ud fra det du skriver, da lyder det ikke særligt behageligt at være dig lige nu. Du fortæller at du har det dårligt med din krop, og jeg forstår det som om at dette også går ud over din livskvalitet. Det lyder også som om at dit forhold til din krop står i vejen for dit tøjvalg og sociale aktiviteter. Du skriver dog at du tager med ned og bader, på trods af at du synes det er svært - det er sejt og det kræver styrke!
Du fortæller også i dit brev, at du har mange andre problemer.. Er dette noget du har snakket med andre om, eller har du holdt det inde ligesom dine tanker om din krop? Du skriver flere gange at du ikke har “lyst til livet / at leve mere”. Vi vil rigtig gerne snakke med dig og høre flere af dine tanker omkring dette emne. Min erfaring er, at når man deler sine mørke tanker med andre, da bliver sindet nogle gange lidt lysere. Ville du turde dele lidt mere med os (find os online på chatten i aften), eller evt. andre som du stoler på såsom en lærer, veninde eller bedsteforældre?
Du skal vide at vi gerne vil fortælle dig at du ALTID er god nok og at INTET i verden kan lave om på det.
Knus fra Nina