Nanna, 13 år
24. februar 2021
Jeg tror, jeg har fået angst
Hej girltalk! Mit problem er at jeg tror jeg har fået sygdommen angst. Jeg er Nemlig meget angst for at sige noget foran min klasse. Fx når jeg skal præsenter, begynder jeg 1 måned før og ryste og græde og ikke kan sove om natten, hvad skal jeg gøre? Ps. I er rigtig dejlige og skrive med!

GirlTalks svar
Kære Nanna
De ting, du fortæller mig, lyder meget ubehageligt for dig. Derfor er det også rigtig modigt af dig at skrive ind, da angsten bliver nemmere at rumme, når man deler den med andre. Tak for det ❤️
Her i GirlTalk taler vi med mange piger, som har det ligesom dig. Det er nemlig helt naturligt at blive nervøs, når man skal lave en præsentation foran klassen. Jeg kan godt forstå, at du kan have svært ved at sove. Om aftenen bliver der ro, og så kan tankemylderet og angsten komme til at fylde mere, end den gør i løbet af dagen. Du skal vide, at du ikke er alene, og at mange andre piger oplever det samme.
Måske du har mulighed for at dele dine tanker med en veninde eller din lærer? Så vil du måske opdage, at de kan have det på samme måde. Det kan også være, at din lærer har nogle gode råd til at mindske nervøsiteten, når man skal lave en præsentation.
Vi er rigtig glade for, at du synes, vi er dejlige at skrive med ❤️ Du er altid meget velkommen i chatten, hvis du har lyst til at dele flere tanker med os.
De kærligste hilsner
Frederikke