Pige, 15 år
04. januar 2021
Jeg har virkelig mange selvmordstanker
Jeg har virkelig mange selvmordstanker...
Har flere gange været vildt tæt på at gøre det :/ har tit stilt mig på stationen, og har tænkt om jeg skal hoppe ud foran toget, men har aldrig turdet ://
Mit liv er lort, er aldrig glad, kan ikke sove - græder mig selv i søvn hver aften - snakker i forvejen med min lærer om nogle af de ting jeg er kede af, men fik endelig modet til at skrive til min lærer at jeg har selvmordstanker, nu skal jeg bare snart snakke med min lærer, er så nervøs for det...
Vil gerne cutte, så jeg kan få det bedre, vil os have anoreksi, så jeg bliver perfekt..
Ellers vil jeg egentligt bare gerne forsvinde for evigt! ingen vil savne mig, alle er ligeglade med mig, os mine forældre ://

GirlTalks svar
Kære dig på 15 år. Tak for dit modige brev.
Først og fremmest vil jeg skrive til dig, at jeg er RIGTIG glad for at høre, at du allerede taler med din lærer om, hvad du synes er svært - og at du har fortalt, du har selvmordstanker. Det er det helt rigtige at gøre, nemlig at bede én i sit nærmiljø om hjælp. Jeg håber og tror på, at din lærer vil gøre alt i sin magt for at hjælpe dig af med de problemer, du går og tumler med.
Derfor vil jeg i mit brev hellere fokusere på de ting, du skriver om at cutte og få anoreksi. Det er ikke noget, jeg ville ønske skulle ske for nogen, men jeg forstår godt, hvorfor du kommer til at tænke sådan. Det er meget naturligt at få dårlige tanker af den slags, hvis alting ramler sammen omkring én, men det er også vigtigt at få dem væk igen. Det kan være rigtig svært at tro på, men du er lige, som du skal være og du har en stor værdi her i verden. Både for dig selv - men også for de mennesker, der er omkring dig! Du skal ikke være i tvivl om, at dine forældre allerhelst vil have, du er her - selvom forældre godt kan være tunge at danse med ind i mellem, så elsker de dig overalt på jorden.
Ønsker dig alt held og lykke og håber, du får talt med din lærer inden for nærmeste fremtid. Ellers er du altid velkommen til at skrive til chatten, hvis du har nogle tanker, du har brug for at dele.
Virtuelle knus fra Nikoline, GirlTalk