Anonym,
17. januar 2021
Jeg havde TikTok på et tidspunkt og det gjorde mig deprimeret
Hej jeg er en pige som har det rigtig svært ved mig selv. Jeg havde tiktok på et tidspunkt som har gjort mig så super deprimeret og nede i det sorte hul næsten al tid, jeg blev helt mærkelig og anderledes. Det var ikke den rigtige mig. Det har gjort mit 2020 til et helvede. Jeg har det SÅ svært. Jeg overvejer og gå til psykolog. Jeg har nemlig også symptomer på angst. Hvad skal jeg gøre? Kh den deprimeret pige😓

GirlTalks svar
Kære Anonym
Mange tak for at dele dine tanker og oplevelser!
Når jeg læser dit brev, så lyder det som om, at det ikke er særlig fedt at være dig lige nu. Du skriver at du ikke oplever at være den rigtige dig, og at du synes, du er blevet mærkelig og anderledes. Når du skriver de ting du gør, så kan jeg godt forestille mig at det må være svært at være i.
Jeg vil derfor gerne rose dig for at tage dig selv seriøst og kontakte os! Det er nemlig ofte således, at når man deler sine mørke tanker, så bliver de lidt lettere at bære. Har du delt disse tanker med nogle andre? En god ven, en forælder eller andre? Måske de har bemærket, at du ikke har det som du plejer?
Du beskriver dig selv som deprimeret og angst, så derfor ville det måske være en god idé at snakke med din læge. Lægen er nemlig den, som vurderer, om du har brug for psykologhjælp. Måske du kunne tage en, som du stoler på, med til lægen? Det er ofte dejligt at mærke, at man ikke er alene <3
Husk at hvis du har flere spørgsmål eller gerne vil øve dig i at fortælle mere om din historie, så kan du skrive ind til chatten i aften.
Kærlig hilsen Nina, GirlTalk