Sara, 14 år
13. januar 2021
Vi kom op at skændes om noget, der var sket, og nu snakker vi aldrig mere
Jeg havede en ven som jeg gav hele mig hun var min bedste veninde og jeg gav og gav hende så meget men jeg fik ikke meget til gengæld en dag kom vi op og skændes over noget der var sket og som vi begge havede fået ballade for, nu snakker vi aldrig mere og har ikke set hende i næsten 4 måneder og jeg er bange for jeg er hved at blive deprimeret, hvad gør jeg?

GirlTalks svar
Kære Sara
Mange tak for at dele dine tanker og oplevelser med os.
Jeg tror det er de færreste mennesker der kan lide at miste en person som de elsker, så derfor kan jeg forestille mig at det må være hårdt at være dig lige nu. Ud fra hvad jeg læser, så lyder det virkelig ikke til at du har det særlig fedt lige nu, så derfor vil jeg sige mange tak fordi du tager kontakt til os og tager dig selv seriøst.
Forstår jeg det rigtigt, hvis nu jeg læser det som om at dét ikke at snakke med din veninde har ført til at du oplever at være deprimeret? Hvis dette er tilfældet, da vil jeg opfordre dig til at skrive ind til os i aften på chatten, så du kan fortælle os flere detaljer om jeres relation og evt. også om jeres skænderi.
Det er svært for os at vejlede, når vi ikke kender så mange detaljer. Men min umiddelbare tanke er at spørge dig:
• Har du prøvet at være ærlig overfor hende, og fortælle hende din oplevelse af jeres relation? - Altså at hun er din bedste veninde, og at hun er noget af det vigtigste for dig?
• Måske høre om hun har det på samme måde?
• Måske fortælle hende hvordan du har det nu, og at du savner hende?
• Er der måske andre som du ville kunne dele disse tanker med? - Måske en lærer, en forælder eller andre, som du stoler på og som kender dig og din venindes relation?
Jeg håber at du kan bruge dette svar til noget, men ellers er du velkommen til at kontakte os på chatten i aften. Vi vil rigtig gerne lytte til dig.
Kærlig hilsen Nina, GirlTalk