Anonym, 12 år
01. juni 2021
Alle pigerne i min klasse er begyndt at få bryster, undtagen mig
Jeg har ikke særlig meget fedt på min krop. Alle pigerne i min klasse er begyndt at få bryster, undtagen mig. Jeg føler mig forkert og anderledes.

GirlTalks svar
Kære du,
Jeg kan godt forstå, det kan være svært at føle sig udenfor - men det er du slet ikke. Mange piger i din alder har ikke fået bryster endnu! Det er faktisk helt normalt, at ens bryster først udvikler sig omkring 13-års alderen - eller senere :-)
Alle kroppe er forskellige, og du skal ikke føle dig forkert. Brysterne skal nok komme. Det er også meget forskelligt fra pige til pige, hvordan brysterne ser ud. Nogle har små bryster, andre har store. Nogle bryster er faste, nogle er bløde. Uanset hvordan dine bryster udvikler sig, så er du helt normal - og præcis, som du skal være <3
Knus fra Nikoline