Pigen,
03. juni 2021
Jeg er virkelig stresset
Hej girltalk. Jeg er virkelig stresset. Jeg skal nå virkelig meget og jeg kan mærke at jeg snart ikke kan mere. Altså jeg er også begyndt og ryste og så noget. Det er ikke så rart. Håber i vil hjælpe!🤞🏼 Det vil betyde rigtig rigtig sindsygt meget!

GirlTalks svar
Kære du,
Tak fordi du skriver herind, og tør dele dine tanker og følelser med os!
Det lyder godt nok ikke rart, at du er så stresset. For mig lyder det som om, at din krop prøver at fortælle dig, at du skal komme lidt ned i gear. Det er rigtig vigtigt at lytte til sin krop!
Du skriver, at du skal nå virkelig meget, men hvad er du skal nå? Du skal vide, at det er helt okay at sige fra, det er vigtigste er at du har det godt. Så kan alt andet komme i anden række.
Har du fortalt nogle af dine tætte relationer, måske forældre, søskende eller veninder, at du er stresset? Det kan være de kan hjælpe dig med at sige fra, hvis du selv synes det kan være lidt svært.
Hvis jeg skulle give dig et råd ud over at lytte til din krop, og snakke med nogle om det, så er det at lave gode afslappende ting for dig selv. Måske gå en lang tur, i et langsomt tempo, hvor du hører lydbog eller beroligende musik. Se en god serie eller film. Læs en bog. Prøv evt. at slukke din telefon i et par timer hver dag, hvor du bare bruger tid på dig
Jeg håber i hvert fald, at du lytter til krop og prøver at komme ned i gear! <3
Hvis du har brug for at skrive mere, er du i hvert fald meget velkommen på chatten, som har åben hver aften!
Knus
Dea, Girltalk