Vega, 14 år
10. maj 2021
Der er meget, der sker oppe i hovedet på mig her for tiden
Der er meget der sker oppe i hovet på mig her for tiden. Jeg går i en lorteklasse og skal til samtale på en ny skole, jeg går rundt med lidelser i kroppen og i sindet og jeg føler ikke rigtig at der er nogle der lytter. Jeg ved at jeg kan tale med mine forældre om det, for de er de sødeste og for det meste de bedste til at lytte så det er ikke dem som jeg ikke kan snakke med, men jeg føler at ligemeget hvad så vil de ikke kunne forstå hvad der forgår. Jeg er ikke helt sikker på hvad der sker, men jeg føler ikke at jeg har nok plads. Jeg har også lige for nyligt fundet (på en måde) ud af at jeg måske også være tiltrukket af piger. Jeg ved at jeg ikke er lesbisk (lige nu) men jeg har stadig ikke helt fundet ud af hvordan det er det forgår. Jeg har en veninde som jeg fortalte det til her for nogle dage siden. Hun tog det mega fedt og det var en lettelse at få det sagt. Jeg vil ikke sige det til nogle andre lige nu og ved ikke rigtig hvornår jeg skal sige det. Jeg tror vel bare at jeg ikke gider at have folk til at tænke at jeg ikke kan lide drenge for det kan jeg! Jeg har også et godt øje for en dreng i min klasse så jeg er 100 procent også til drenge. Det er bare svært.. Kh Vega

GirlTalks svar
Kære Vega
Det lyder til, at du bærer rundt på nogle svære tanker og følelser. Jeg er glad for, at du har lyst til at dele nogle af dem med mig.
Det lyder rigtig hårdt, at du har det dårligt i din klasse og i din krop. Det kan jeg godt forestille mig, er svært at gå rundt med alene. Det lyder som om, at du har et godt forhold til dine forældre. Du skriver selv, at de er gode til at lytte, men at du ikke føler dig sikker på, at du forstår dig. Er det vigtigste for dig, at de lytter eller at de forstår det? Nogle gange er det nemlig rart bare at få sat ord på sin tanker over for nogen. Det kan også være, at der er andre i din omgangskreds du har tillid til, som du måske kan tale med det om? Ellers må du også hjertens gerne benytte dig af vores chat, hvor en af os rigtig gerne lytter til dig.
I forhold til dine tanker om din seksualitet tror jeg, at det er meget normalt at være nysgerrig. Det er dejligt, at du har fortalt veninde om det og at hun reagerede positivt! Det er virkelig sejt. Måske det er okay at fortsætte med at være nysgerrig uden at beslutte sig for noget lige nu?
Knus herfra <3