Anonym, 11 år
24. maj 2021
Drengene fra min klasse driller mig og kalder mig øgenavne
Hej jeg er virkelig ked af det her for tiden fordi at drengene fra min klasse driller mig og kalder mig ting som "lille pige" "sure mugge" "sure kost" og mange flere ting og når de gør det kommer jeg til at tænke på dengang hvor de mobbede mig på grund af at jeg er født i december og der kaldte de mig "lille pige"

GirlTalks svar
Kære du
Tak fordi du skriver herind, og tør dele dine tanker og følelser med os. Det er virkelig sejt!
Først vil jeg lige skrive, at jeg ville ønske at jeg kunne give dig et stort kram, men i stedet sender jeg dig et kæmpe virtuelt kram <3-
Det lyder godt nok ikke rart, at drengene fra din klasse kalder dig for de ting. Det er ikke okay!
Jeg kan sagtens forstå, at du bliver ked af det, og du skal ikke finde dig i at blive behandlet på den måde.
Drenge i din alder, er desværre som regel mere umodne end piger, hvilket kan gøre, at de opfører sig på den måde overfor dig. Det er dog ikke en undskyldning for det de gør!
Har du snakket med nogle voksne, som du er tryg ved, om det? Måske din klasselærer eller dine forældre? Det kan være de kan hjælpe dig, så du ikke går rundt med det helt alene, og så de kan hjælpe med at stoppe det.
Du skal i hvert fald ikke være ked af at gå i skole, skolen skal være et rart sted at være!
Hvis du har brug for at snakke mere om det, er du altid velkommen på chatten som har åben hver aften! <3
Knus
Dea, Girltalk